Bez plánu do fitka nelez!

Od mé první soutěže v silovém trojboji uplynul již skoro měsíc a mám za sebou prvních pár týdnů o vysokém počtu opakování a nižších vahách. Musím říct, že se cítím mnohem silnější a i na výkonech je to znát. Sice mi trochu začínají chybět vyšší váhy, ale určitě se brzo dočkám. Začínám si totiž připadat jako nadšený štěňátko, který čeká, než mu páníček hodí míček. V mém případě je páníček trenér a míček jsou maximálky.

Nejvíc jsem totiž zvědavej na to, kolik nakonec zvednu, až ten moment přijde a poběžím za míčkem v podobě třeba 200kg dřep. To byl vlastně taky můj první cíl, když jsem přišel za Davidem, abych dřepnul 200kg. V tu chvíli mi to přišlo jako prakticky nemožný, že zrovna já bych takovým způsobem zlepšil svoje výkony. Jinak si o sobě samozřejmě vždy myslím, že jsem skvělej a báječnej. Ale minulý rok v září, než jsem za Davidem přišel, jsem dřepoval nejvíc 130kg. Takže to byl dost vzdálenej cíl, kterej jsem si moc nedokázal představit.

Tím spíš mě potěšil páteční trénink, kde jsem začínal mrtvými tahy, což je můj asi nejslabší cvik. Minulý rok jsem stěží tahal stejně jako dřepoval 130kg, možná spíš 120kg, přesně si to nepamatuju. Teď jsem trénink začínal 5x6 130kg a bylo to úplně v pohodě. Takže už si zase myslím, jak jsem skvělej a báječnej. Jednu sérii mám nahranou i na svém instagramu, kam budu přidávat víc videí ze svých tréninků, hlavně abych pro sebe zaznamenával svůj progres a mohl se za půl roku podívat jak jsem byl slaboučkej. A samozřejmě to tam budu přidávat taky abych byl slavnej, takže nezapomeňte sledovat ig @mpojezny.

Takže teď už mi rozhodně 200kg na dřep nebo mrtvý tah nepřijde nereálný a jsem si jistej, že brzo tuhle hranici pokořím. Je to pro mě samozřejmě pořád cíl a budu mít radost až to opravdu zvednu, ale vím, že budu schopnej zvednout i víc a proto je můj novej cíl na oba cviky 250kg. Cíle maj bejt přece trochu nereálný ne? Aktuálně si to moc představit nedokážu, ale myslím si, že nemožný to není a právě na mým instagramu budete moct sledovat, jestli se k tomu nakonec propracuju.

Každopádně pointa je taková, že pokud chcete mít výsledky a silově se zlepšovat, musíte mít plán. Než jsem se přidal do týmu Doplnejch, snažil jsem se prostě pořád zvedat co nejvíc, což ve finále moc nefungovalo. Jelikož předtím jsem silově prakticky netrénoval, samozřejmě jsem se zlepšil, ale bylo to úplně o něčem jiném, než když jsem začal mít tréninkovej plán, kde jsou tréninky přesně daný a všechno směřuje k jedinýmu cíli. Zvednout co nejvíc. A jelikož mi tréninky píše mistr světa v silovém trojboji, jsem přesvědčenej, že je to ta nejlepší cesta jak se posouvat dál.

A myslím si, že to tak platí ve všem. Pokud chcete být v něčem dobří, nebo s něčím začínáte, je potřeba aby vám poradil a vedl vás někdo, kdo dané věci rozumí. Nejvíc mě v tom v poslední době utvrdila skupina na facebooku s názvem Keto a low carb, nebo tak nějak, ze které jsem musel dnes ráno odejít. Nemohl jsem se totiž už dívat na to, jak si tam navzájem radí tlustý lidi, který tomu vůbec nerozuměj a místo aby si nechali udělat jídelníček od někoho kdo tomu rozumí, navzájem se utvrzují v úplných nesmyslech, diví se že jim nejde zhubnout a navzájem si sdělují jak je jim z ketózy blbě, padaj jim vlasy atd. Takže ohledně techniky dřepu si taky nenechte radit od kámoše z fitka, kterej čtvrtdřepne o 20kg víc než vy a radši si najděte nějakýho odborníka. Nejlíp někoho kdo sám fakt dřepuje, ne někoho kdo si jenom udělal kurz, jeho služby nabízejí ve fitku a přitom o tom ví stejný prd jako ten váš kámoš.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Tetování a silový trénink?

Všichni můžou být powerlifteři! Hlavně ti slabí

Powerlifteři jsou lepší než kulturisti!