Nejdůležitější věc v posilovně

Tenhle týden měl náš tým soustředění a bylo natolik podnětné, že z toho vzniklo i téma na článek, v což jsem tak trochu doufal. No, spíš jsem na to spoléhal, takže kdyby se tam nic zajímavého nedělo, stejně bych z toho musel vytřískat něco ve stylu, jak je skvělé trénovat mezi úspěšnýma závodníkama, jak to člověka motivuje k lepším výkonům, jak je super, když ti trenéři daj připomínky k technice atd. Všechno by to byla pravda, ale v týmu máme i členy, jejichž trénink mě zaujal mnohem víc.

Vůbec to není o tom, že by dělali něco špatně, nebo tak něco. To bych si já ze své pozice vůbec nedovolil hodnotit. Ale vždycky mě zaráží, když si lidi berou pásek pomalu už na rozcvičovací série s osou a zjevně je to pro ně nějaká kouzelná věc, se kterou udělaj lepší dřep, nebo nevím. Nejvíc je to samozřejmě vidět v “běžnejch” fitkách, kam primárně nechodí silový sportovci. Tam můžete zahlédnout lidi s páskem, když cvičí biceps a podobný srandy.

Myslím si, že brát si opasek i na nízký váhy je spíš kontraproduktivní, než že by to opravdu k něčemu bylo. Já osobně chci dřepovat co nejvíc bez pásku, protože si myslím, že tím líp zapojuju core těla a celkově je to lepší i pro techniku. Poprvý jsem dřepoval s páskem teprve když jsem s Davidem dával někdy asi v listopadu 3x1 150kg. Do tý doby jsem to nějakým zázrakem zvládnul bez toho, což je zjevně nemožný. Alespoň mi to tak přijde, podle toho jak se opasek často používá. Takže teď když mám nižší váhy opasek nenosím vůbec a začnu si ho brát až na nějakejch pro mě vyšších vahách. Doufám, že teď už dám 150kg bez pásku v pohodě v sériích, uvidíme.

Každopádně i tak je dřep cvik, u kterýho to ještě jakž takž chápu. Ale pásek u mrtvého tahu mi přijde ve většině případů úplně zbytečnej. U tahu nepoužívám opasek nikdy a stejně mi přijde, že to nemá smysl. Zatím samozřejmě zvedám bídu a moje maximálka je 180kg, ale věřím, že dřív jak na 300kg pásek nebudu potřebovat. Na závodech jsem si na tah ale pásek vzal a myslím si, že to je důvod, proč všichni tak často pásek používaj. Psychika.

Jakmile si totiž vezmou pásek, najednou mají na sobě něco navíc, něco co jim hrozně pomůže, něco díky čemu to nakonec zvednou. A když tomu věří, bude to fungovat. Tenhle princip nejvíc platí u benche, kde je pásek zjevně úplně k ničemu, ale lidi si běžně pásek na tlaky berou. A myslím si, že jim to ve finále spíš škodí. Místo aby se co nejvíc snažili zvedat bez pásku a jakejchkoliv jinejch zbytečnejch pomůcek, snaží se najít něco zázračnýho, co zvedá sílu a zlepšuje techniku. Ale aspoň to vypadá cool, když taháte spoustu krámů, který všechny nutně ke cvičení potřebujete.

Takže samozřejmě budu rád, když mi do komentáře někdo zkušenější napíše v čem je dobrý mít ve fitku i při cestě na hajzl bandáže na zápěstí, pásek nandanej dřív než boty, trhačky při každým dotyku osy atd. Podle mě je lepší snažit se posílit zápěstí, core těla, úchop a ve všech cvikách se zaměřit na techniku. Dokud mi to někdo nevymluví, budu se na tyhle lidi dívat přinejmenším divně.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Tetování a silový trénink?

Všichni můžou být powerlifteři! Hlavně ti slabí

Powerlifteři jsou lepší než kulturisti!